אתם בלחץ? לכו תתחבקו

למה חשוב להתחבק כשאנחנו בלחץ?

אחת התופעות המופלאות ביותר בתגובת הגוף ללחץ, קשורה להורמון אוקסיטוצין. הורמון זה, שזכה לכינוי "הורמון החיבוקים", מאחר והוא משתחרר כאשר אנחנו מחבקים מישהו, הוא בעצם הורמון לחץ. בלוטת יותרת המוח מייצרת כמויות גדולות ממנו כחלק מתגובת הלחץ.

אוקסיטוצין מכוון את האינסטינקטים החברתיים במוח. הוא גורם לנו לרצות מגע גופני עם חברים ומשפחה, מגביר את האמפטיה שלנו, ומגביר את נכונותנו לעזור ולתמוך באנשים שחשובים לנו.

כשהוא משתחרר כחלק מתגובת הלחץ, הוא מניע אותנו לחפש תמיכה. כלומר, התגובה הביולוגית המובנית שלנו ללחץ, שולחת אותנו לספר למישהו איך אנחנו מרגישים, במקום לשמור את זה לעצמינו. בנוסף, תגובת הלחץ שלנו גורמת לנו גם לשים לב אם מישהו אחר נמצא במצוקה, בכדי שנוכל לעזור זה לזה.

כמה נהדר! כשהחיים נהיים מלחיצים, תגובת הלחץ הביולוגית שלנו רוצה שנהיה מוקפים באנשים שאכפת להם מאיתנו!

לאוקסיטוצין יש גם השפעות חיוביות על הגוף, בנוסף להשפעותיו על הנפש והראש. הוא מגן על מערכת כלי הדם והלב מפני השפעות הלחץ, ופועל כגורם אנטי דלקתי טבעי. הוא עוזר לכלי הדם להישאר רפויים בזמן לחץ, וכן עוזר לתאי הלב להתחדש ולהחלים מנזקי הלחץ. זהו בעצת הורמון לחץ שמחזק את הלב….

כל היתרונות האלה של אוקסיטוצין מוגברים על ידי מגע חברתי ותמיכה חברתית. כשאנחנו פונים לאחרים בזמן לחץ, בין אם בכדי לעזור ובין אם בכדי לבקש עזרה, גופינו משחרר עוד אוקסיטוצין, ותגובת הלחץ שלנו נהיית בריאה יותר.

Facebook
LinkedIn
Twitter
יצירת קשר
* נדרש
דילוג לתוכן