לעבור חופשה משפחתית בשלום – משחק משפחתי מיוחד לחול המועד

תקופת החגים מלאה בארוחות, חגיגות ושמחות. יש הנאה רבה בטיולים, פסטיבלים ופעילויות עם הילדים. אבל האמת היא, שלא מעט אנשים מספרים שחופשה משפחתית היא מקור לחץ משמעותי בחיים שלהם.

אז לקראת חול המועד והחגים שבאים מיד אחריו, הכנו לכם ערכה שתעזור לכם לעבור חופשות משפחתיות בשלום.

הערכה היא משחק שעוזר לפתח שיחת תיאום ציפיות בין בני המשפחה. הרעיון הוא לשבת ולנהל שיחה פתוחה וכנה על הצרכים של כל אחד מבני המשפחה במהלך החופשה המשפחתית, ולאפשר ביטוי אמיתי לרצונות של כל אחד.

המשחק יכול להתאים למשפחות עם ילדים מגיל 5 ומעלה, אך כמובן שיש להתאים את השיחה לגיל הילדים.

איך משחקים?

  1. כל אחד כותב לעצמו נקודות בדף "לעבור חופשה משפחתית בשלום":
  • הדברים שאני צריך/ה לעצמי בחופשה הזו: – מה ממלא לכם את הסל? מה ממלא אתכם? מה עושה לכם טוב? מה אתם צריכים בחיים שלכם בנקודת הזמן הזו, כרגע? מה הכי בא לכם שיקרה? מה הכי מתאים לכם לעשות? מה ימלא אתכם באנרגיה ובתחושה טובה?
  • דברים שאבקש מבני המשפחה – מה חשוב לי לבקש מבני המשפחה, כולם ביחד וכל אחד לחוד? חשוב להקפיד לכתוב בקשות מכל המשפחה ביחד, כקבוצה, אך גם מכל אחד מבני המשפחה לחוד. במיוחד חשוב להקפיד שכל אחד מבני המשפחה יכתוב בקשות מכל אחד אחר מבני המשפחה, על מנת שלא ייוצר מצב שילד אחד מקבל הר של בקשות ואילו אחותו לא מקבלת בקשות בכלל (לחיוב ולשלילה…).
  • דברים שאני אוהב/ת בחופשות המשפחתיות שלנו – מה נעים לי? מה כיף לי? מה אני זוכר/ת לחיוב כשמסתיימת החופשה? למה אני מתגעגעת מהחופשה האחרונה שלנו יחד?
  • מצבים שקשים לי בחופשות המשפחתיות שלנו – מתי קשה לי? מה מאתגר אותי? מה מרגיז אותי? מתי אני מאבד/ת סבלנות? ממה הייתי רוצה להימנע?
  • דברים שאשמח שנעשה יחד בחופשה המשפחתית – אילו חוויות / פעילויות / פעולות הייתי שמח/ה שנעשה ביחד בחופשה הזו?

* לילדי הגן שעדיין לא כותבים צריך לסייע כמובן. גם לילדים גדולים יותר אפשר לסייע בהבהרת השאלות וכיוון החשיבה.

אחרי שסיימנו לחשוב ולכתוב כל אחד לעצמו, מדפיסים את הכרטיסים המצורפים מספר פעמים, גוזרים, ושמים בערימה.

כעת, כל אחד בתורו, מרים כרטיס, מקריא את מה שכתוב עליו ומספר לשאר בני המשפחה מה הוא כתב לעצמו בהקשר הזה. רצוי לפתח שיחה בהתאם לתכנים שמעלים בני המשפחה.

ניתן לשלב את המשחק עם "צ'ופרים" קטנים. למשל, אחרי כל מהלך של "קלף-תשובה-שיחה", נותנים לכולם משהו טעים לנשנש. או שבסיום המשחק כולם מקבלים הפתעה קטנה כלשהי, וכדומה.

(בתמונה – הבת שלי נפרדת מהחופש הגדול…).  

להורדת לעבור חופשה משפחתית בשלום לחצו כאן.

להורדת דף חשיבה לחצו כאן.

להורדת קלפים לחצו כאן. 

חופשה נעימה וחג שמח!

מוזמנים לשתף את הפוסט!

Facebook
LinkedIn
Twitter
יצירת קשר
* נדרש
דילוג לתוכן