מה בין שעות עבודה ארוכות ללחץ, ואיפה אנחנו נמצאים?

הקשר בין שעות עבודה ארוכות ולחץ נחקר רבות, ולרוב נמצא מתאם בין השניים. דהיינו, ככל שאחנו עובדים שעות ארוכות יותר, כך תחושת הלחץ הינה גבוהה יותר. קשר זה עשוי לנבוע ממגוון סיבות. למשל, שעות עבודה ארוכות מעלות את הסבירות לקונפליקטים במשפחה, וזה לכשעצמו יוצר לחץ. או לחילופין, שעות עבודה ארוכות עשויות להיגרם כתוצאה מעומס משימות ומטלות, שהן בעצם הגורם לתחושת הלחץ.

בנוסף, נחקרה ההשפעה של שעות עבודה ארוכות על הבריאות הפיזית והנפשית, והממצאים מצביעים על כך שההשפעה הינה עגומה… שעות עבודה ארוכות נמצאו קשורות למגוון מחלות, כמו גם להפרעות הקשורות ללחץ.

לפי נתוני ה-OECD לשנת 2011, ישראל משתייכת לשלוש מדינות הארגון שבהן שיעור האנשים שעובדים יותר מ-50 שעות בשבוע הוא הגבוה ביותר (23% מהישראלים עובדים כך). 

והנה ידיעה שפורסמה במוסף כלכליסט ב-8.1.15:

"איזון בין עבודה ופנאי משתנה דרמטית במדינות שונות. במערב הממוצע הוא שבע שעות עבודה ביום, בין שעתיים (אצל גברים) לארבע וחצי שעות (אצל נשים) שמוקדשות לסידורים וחובות אחרות, 8:20 שעות שינה, ואת יתר החיים מכניסים בזמן שנותר, שעומד על בין ארבע לשש שעות ביום חול. אבל זה הממוצע. כשבוחנים כל חברה בנפרד מוצאים מדינות כמו דנמרק והולנד, שבהן מספר שעות הפנאי היומיות עולה על מספר שעות העבודה, ומדינות שבהן המצב הפוך. נחשו מי."

 https://www.facebook.com/calcalistonline/photos/a.111062548925708.10205.110954272269869/892915640740391/?type=1&theater

ואם אתם זקוקים לעוד אסמכתא לנהל כדי נכון את שעות העבודה שלכם:

Why Working More Than 8 Hours A Day Can Kill You – Forbes

איזון בית עבודה, או יותר נכון, חיים – עבודה, הוא היבט אחד מתוך מגוון כלים לניהול לחץ. לעתים קרובות ניהול נכון של שעות העבודה מערב גם יכולת לנהל משימות ביעילות ובאפקטיביות, התנהגות אסרטיבית והצבת גבולות (היכולת להגיד לא… והידיעה כיצד לעשות זאת), ועוד.

Facebook
LinkedIn
Twitter
יצירת קשר
* נדרש
דילוג לתוכן