איך תוכלי לעזור לילדים שלך להתמודד עם חששות ולחצים?

* כתוב בלשון נקבה מטעמי נוחות ומיועד כמובן גם לגברים. 

את מכירה את זה שהילדים כועסים ועצבניים כל היום?

ואת משתגעת כבר ולא יודעת מה לעשות ואיך להפסיק את זה?

אז זה קורה לפעמים בגלל שהם עוברים תקופה לא קלה, או בגלל שהם חוששים ממשהו או שהם לחוצים ופוחדים. 

זה יכול להיות קשור לתקופה המשוגעת הזו עם הבידודים וההפסקות התכופות של השגרה. זה יכול להיות בגלל שינויים אחרים שקורים להם בחיים כמו למשל שינוי גן או כניסה לכיתה א, מעבר דירה, אח או אחות שנולדו במשפחה. לפעמים מה שמלחיץ אותם יכול להיות מריבה עם חבר, או שיש משהו שמפריע להם ומפחיד אותם, כמו חושך או דמות מסרט שהם ראו. 

גם לנו היה קשה

בקיץ 2019 עברנו מצור יצחק לכרכור. המעבר היה מבורך ורצוי מבחינתנו, ולצד זאת, דרש מזוהר, הבת שלנו, להתמודד עם די הרבה שינויים ואתגרים בו זמנית. היא נפרדה מהגן ומהגננת, עלתה לכיתה א ועמדה להתחיל ללמוד בפעם הראשונה בחייה בבית הספר. היא נפרדה מהחברות שלה מהגן, מהבית שבו גרה ומהיישוב שבו גדלה.

היה לה ולנו לא פשוט בכלל ואפילו קשה. כדי להקל ולסייע לה, חיפשתי כלים שיעזרו לנו להתמודד ביחד. אחרי הרבה מחשבות, עלה לי רעיון לקחת את אחד מהכלים שאני מלמדת בסדנאות שלי, ולהפוך אותו למשחק.

שיחקנו במשחק הזה, שקראנו לו "חשש נופל", פעמים רבות בתקופת המעבר והשינויים, ואפשר לומר שהוא ממש שינה את הדרך שבה התמודדנו עם הלחץ והחששות של זוהר. בנוסף למשחק, הקפדנו לעשות ביחד פעילויות נוספות שמטרתן לאזן את הלחצים שזוהר חוותה ולהפחית אותם. מאז, הכלים האלה שימשו אותנו פעמים רבות, בהמון סיטואציות ומקרים של חששות ולחצים. 

זוהר שלנו בתחילת כיתה א

בסיפור שב"מיקה כבר קצת פחות חוששת", שמסופר בשפתה ודרך עיניה של הילדה, מתוארים המשחק ופעילויות איזון לחצים נוספות. 

זהו ספר ילדים (ולא ספר עיון), ובו סיפור מקסים שמספרת ילדה בת 8, על תקופה מלאה לחצים וחששות בחייה שנתיים קודם לכן, ועל מה שהיא ואמא שלה עשו ביחד שעזר לה לעבור את התקופה הזו בשמחה ובשלום. 

הספר מתאים לילדים בגילאי 4-9, ומבוסס על 4 שלבים:

1. זיהוי הדברים שמלחיצים

כשתשחקו את המשחק "חשש נופל" תוכלו לזהות מהם הדברים שמלחיצים את הילדים שלכן וממה הם חוששים ומפחדים.

2. פיתוח שיחה

עצם המשחק המשותף יוצר שיחה פתוחה וכנה על גורמי הלחץ בחיים של הילדים, ומאפשר לנו להבין אותם טוב יותר.

3. מציאת פתרונות

כששמנו את האצבע על גורמי הלחץ, נוכל לתת מענה ולמצוא פתרונות מדוייקים שיקלו על הילדים ויסייעו להם להתמודד טוב יותר.

4. איזון והפחתת לחצים

שילוב של פעילויות משותפות פשוטות, שיוצרות חוויות ורגשות חיוביים, מסייע לאזן ולהפחית את הלחץ והחששות של הילדים.

אומרות על הספר...

מה עוד מקבלים עם הספר?

עם רכישת הספר תקבלו ערכת עבודה ויישום ב-PDF, שתסייע לכם לעבוד עם הספר עם הילדים.

את הערכה תוכלו להוריד מהאתר שלי כבר עכשיו, מיד לאחר התשלום. 

מה יש בערכה?

  • הנחיות איך לעבוד עם הערכה.
  • הסבר על הכלי "מפת לחץ" שעליו מבוסס המשחק "חשש נופל". (כלי מעולה לניהול לחץ של מבוגרים וילדים גדולים יותר). 
  • רעיונות נוספים כיצד  לשחק את "חשש נופל" באמצעים אחרים.
  • חמשת העקרונות שלי לאיזון ולהפחתת הלחצים והחששות של הילדים.
  • פירוט ודוגמאות של חמשת העקרונות כפי שהם מופיעים בתוך הסיפור.
  • רעיונות, שאלות מנחות ומקום לכתוב את המחשבות, ההארות והרעיונות שלכן, ואת והדברים שתרצו לעשות אתן עם הילדים שלכן. 

ועכשיו הספר והערכה המלווה ב-74 ₪, מחיר הספר בלבד
והמשלוח בחינם

מי אני?

היי! אני ענבל,  יועצת ארגונית בעלת 20+ שנות ניסיון, מומחית בפיתוח חוסן אישי וארגוני, ניהול לחץ והתמודדות עם שחיקה. אני מרצה, מנחה ומייעצת בארגונים ובחברות, מלווה אנשים בתהליכים פרטיים, כותבת וחוקרת.

העניין שלי בחוסן, לחץ ושחיקה התחיל כמובן מתוך החיים האישיים שלי. חיפשתי כלים לעצמי לצאת מסיר הלחץ שמאפיין את החיים בישראל, ואת הג'אגלינג הזה שבין העבודה, המשפחה והצרכים האישיים שלי. 

במקביל, הרגשתי שהנושא של לחץ ושחיקה עולה בכל תהליך ארגוני שאני מלווה, ושאין לנו כלים אפקטיביים שיוכלו באמת לסייע לאנשים ולארגונים להתמודד עם הנושאים האלה. 

לכן, נסעתי ללונדון, ל- Center For Stress Management בהובלתו של פרופ' סטיבן פלמר, מומחה יידוע בתחום, והוסמכתי ב-Stress Management.
לאחר מכן למדתי קורס בנושא מיומנויות חוסן ב- Positive Psychology Center באוניברסיטת פנסילבניה (של פרופ' מרטין זליגמן).
הכשרות אלו הן בנוסף לתואר ראשון שיש לי בפסיכולוגיה (אונ' חיפה), ותואר שני בניהול והתנהגות ארגונית  (אונ' תל אביב). כמו כן, למדתי Coaching במרכז מוביל באנגליה, ופסיכולוגיה בודהיסטית ומיידנפולנס במרכז פסיכו-דהרמה.

החיים האישיים שלי השתנו באופן משמעותי לטובה. החוסן האישי שלי אל מול הלחצים בחיים ובעבודה נמצא במקום אחר לגמרי היום לעומת הנקודה בה התחלתי. מקום הרבה יותר טוב ומטיב.

הספר הראשון שכתבתי "החיים הם לא נמר- פיתוח חוסן אישי והתמודדות עם לחץ", יצא לאור בינואר 2021. כתבתי את הספר בימי התפרצות וירוס הקורונה, כי ראיתי איך אנחנו כולנו נכנסים לסיר לחץ כמעט בלתי אפשרי. בחרתי לרכז בספר הזה את הכלים הפרקטיים והחשובים ביותר שאני מלמדת בסדנאות ובהרצאות שלי, ולכתוב אותן בצורה הכי פשוטה, נגישה, ברורה ו"תכלס" שאני יכולה.

הספר השני, "מיקה כבר קצת פחות חוששת" יצא לאור באוגוסט 2021 ומיועד למתמודדים צעירים עם חששות ולחצים.

ועכשיו הספר והערכה המלווה ב-74 ₪, מחיר הספר בלבד
והמשלוח בחינם

שאלות ותשובות

במה שונה הספר הזה מספרים אחרים שיש בנושא?

"מיקה כבר קצת פחות חוששת" הוא ספר ילדים ייחודי כי הוא מתאר ומציע כלי פרקטי, שמאפשר להורים לזהות יחד עם ילדיהם מהם הדברים שמהם הילדים חוששים ולחוצים. לצד הסיפור שמספרת מיקה,  ישנו הכלי המרכזי שהוא בעצם המשחק "חשש נופל", וכן פעילויות איזון והפחתת לחצים נוספות השזורות לכל אורך הסיפור. 

כשתקראו עם ילדיכן את הספר, תשחקו איתם "חשש נופל" ותעשו איתן פעילויות דומות לאלו שמתוארות בסיפור, תוכלו לסייע להם להתמודד בהצלחה עם חששות ולחצים ולשפר את איכות חייהם ומצב רוחם.

האם אני צריכה להשקיע המון זמן כדי ללמוד את הכלים האלה?

הזמן שתשקיעי הוא זמן הבילוי, המשחק והחוויות המשותפות שלך עם ילדייך.

הכלים מתוארים בספר. את תלמדי אותם תוך כדי קריאת  הסיפור. את חלקם את וודאי מכירה, רק שבעומס החיים, אנחנו לא תמיד שמות לב ומספיקות לשלב אותם בחיים שלנו ובזמן שלנו עם הילדים.

האם הספר מתאים לכל סוגי החששות והלחצים של ילדים?

המשחק שמתואר בספר הוא כלי שיכול לסייע לך לדבר עם הילדים שלך על כל סוגי החששות והלחצים שהם חווים. גם הפעילויות לאיזון והפחתת לחצים שמתוארות בספר מתאימות למגוון רחב של מצבים. 

לצד זאת, חשוב לציין שהספר הזה אינו מחליף טיפול וייעוץ מקצועי במקרה הצורך. 

לאיזה גילאים מתאים הספר?

הספר מתאים לילדים בגילאי 4-9. ולצד זאת, כבר היו ילדים בני 3 שנהנו ממנו מאד, וילדים בני 11 שאהבו מאד לשחק ב"חשש נופל". 

האם הספר מתאים גם לבנות וגם לבנים? 

בוודאי. הספר מתאים לכל המגדרים. 

אז אם גם את רוצה להקנות לילדים שלך כלים להתמודדות עם לחץ ולפיתוח חוסן: 

– לסייע להם לזהות מה מלחיץ אותם וממה בדיוק הם חוששים.

– לפתח איתם שיחה פתוחה וכנה על גורמי הלחץ בחייהם.

– ללמד אותם שהם תמיד יכולים לפנות אלייך ולדבר איתך על מה שמפריע להם.

– לשלב פעילויות איזון והפחתת לחצים בזמן האיכות שלך עם ילדייך.

– ללמוד עקרונות של ניהול לחץ ולמצוא פתרונות ללחצים של הילדים. 

הזמיני את הספר וצאי למסע מופלא עם ילדייך כבר מעכשיו.
דילוג לתוכן